Monday, October 8, 2007

Doa/Supplications

I've forgotten where I got this doa..

Ya Allah ,kasihanilah aku
dengan meninggalkan segala kemaksiatan
untuk selamanya
selama Engkau membiarkan aku hidup,
kasihanilah aku
agar aku tidak memaksakan diri dengan sesuatu
yang tidak bermanfaat bagiku
dan berilah aku rizki berupa pandangan yang baik
terhadap sesuatu yang membuatMU ridha kepadaku.

Ya Allah Pencipta langit ,
Pemilik Agung Kemuliaan
serta Keperkasan yang tidak dapat dicapai oleh siapa pun
aku meminta kepadaMU Ya Allah,
Ya Rahman dengan keagunganMu Ya allah,
Ya Rahman dengan keagungan dan cahaya wajahMU
agar Engkau mewajibkan hatiku untuk menghafal kitabMu
sebagaimana Engkau telah mengajariku
dan berilah aku rezeki agar aku dapat membacanya
dengan cara yang membuatMu ridha kepadaku.

Ya Allah Pencipta langit dan bumi,
Pemilik Keagungan dan Kemuliaan serta Keperkasaan
yang tidak dapat dicapai oleh sesiapa pun,
aku meminta kepadaMu,
ya Allah, ya Rahman dengan keagungan dan cahaya Wajahmu
agar Engkau menerangi mataku dengan kitabmu ,
menggerakkan lisanku dengannya
membukakan hatiku
dengannya melapangkan dadaku dengannya
dan menyibukkanbadanku dengannya
kerana sesungguhnya tidak ada yang dapat menolongku
di atas kebenaran selainMU
dan tidak seorang pun yang dapat mendatangkan kebenaran itu kepadaku
selain Engkau tiada daya upaya melainkan dengan Allah yang Maha Agung

2 comments:

Anonymous said...

salam, just drop by to say "Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin".

Lina Masrina said...

Me also would like to ask for any forgiveness for any wrongdoing to you and this blog visitros..e.g wrong info, or whatever...dunia akhirat. Eid MUBARAK!